Jak działają Facebook Ads? Podstawy digital marketingu

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Facebook Ads stały się ostatnio podstawą działań marketerów cyfrowych. Są one łatwe w użyciu, dostępne i tanie. Ale jak one właściwie działają?

Czym jest digital marketing?

Aby zrozumieć, czym jest Facebook Ads, ważne jest, aby poznać podstawowe zasady marketingu cyfrowego. 

Marketing cyfrowy (digital marketing) to proces promowania swojej firmy lub produktu za pośrednictwem internetu i kanałów mediów społecznościowych. Digital marketing istnieje już od samych początków internetu, ale dopiero niedawno stał się istotną częścią strategii każdego przedsiębiorstwa. Wpłynęła na to przede wszystkim jego skuteczność.

Jak działają reklamy na Facebooku?

Wiesz już, czym jest digital marketing, zatem możemy przejść do wyjaśnienia działania Facebook Ads.

Facebook Ads to forma marketingu cyfrowego spopularyzowana przez platformę Facebook. Główną ideą reklam na Facebooku jest pomoc firmom w kierowaniu treści do potencjalnych klientów, wykorzystując siłę mediów społecznościowych.

Wszystko odbywa się w panelu Facebook Ad Manager. Jest to narzędzie, które pozwala tworzyć różne rodzaje reklam i umieszczać je w pożądanej grupie odbiorców. Po utworzeniu reklamy pojawi się ona po prawej stronie treści związanych z reklamowanym produktem. Na przykład, jeśli sprzedajesz e-booki na temat marketingu w mediach społecznościowych, to Twoja reklama może pojawić się obok postów związanych z digital marketingiem.

Jak stworzyć skuteczną reklamę Facebook Ads?

Kluczem do skutecznej kampanii reklamowej na Facebooku jest określenie swojej grupy odbiorców. Możesz kierować treści do ludzi na podstawie ich wieku, płci, lokalizacji i zainteresowań. Podstawowe informacje, które powinieneś uwzględnić to:

Lokalizacja  

Możesz wybrać lokalizację osób, które zobaczą reklamę. Na przykład, jeśli promujesz firmę z siedzibą w Poznaniu, możesz skierować kampanię tylko do mieszkańców tego miasta. Jeśli zależy Ci jednak na szerszej grupie odbiorców, możesz promować swój biznes w całym kraju lub na arenie międzynarodowej.

Demografia 

Możesz kierować treści do ludzi na podstawie ich wieku, płci i nie tylko. Na przykład, jeśli sprzedajesz produkty dla kobiet w wieku od 30 do 50 lat, które mieszkają w Poznaniu, można w preferencjach zaznaczyć je jako grupę odbiorców (i wykluczyć mężczyzn oraz ludzi spoza Poznania).

Zachowania 

Możesz wziąć pod uwagę również to, co użytkownicy robili wcześniej na Facebooku (na przykład: oglądali określone strony internetowe lub filmy) lub co robią regularnie (np. grają w gry). Istnieje również możliwość kierowania kampanii do osób, które wcześniej odwiedziły Twoją stronę internetową lub korzystały z Twojej aplikacji mobilnej.

Podsumowanie

Wiesz już, czym jest Facebook Ads i jak tworzyć reklamy na Facebooku. Scharakteryzuj więc swoją grupę docelowych odbiorców, stwórz kampanię w Facebook Ad Managerze i sam przekonaj się o skuteczności tego rozwiązania!

Zdj. główne: Brett Jordan/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*