Nowy rekord kultowej trasy wspinaczkowej na Eigerze!

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Zaledwie 16 godzin zajęło Barbarze Zangerl i Jacopo Larcherowi przejście najtrudniejszej technicznie linii na Eigerze. Szczyt w Alpach Berneńskich należy do najbardziej znanych w historii alpinizmu ekstremalnego i mierzy 3970 m n.p.m.

Szlak Odyssee wytyczył przed pięcioma laty zespół składający się z trzech doświadczonych alpinistów – Rogera Schaeliego, Roberta Jaspera i Simona Gietla. Trasa prowadzi przez najbardziej stromą i zarazem wymagającą północną część ściany – czerwony monolit Rote Flüh oraz znajdujący się po prawej stronie Czeski Filar.

Wyczyn wspomnianej trójki udało się powtórzyć zaledwie dwukrotnie – w obu przypadkach dokonali tego Barbara Zangerl i Jacopo Larcher. W 2018 roku przejście najtrudniejszej technicznie linii na Eigerze zajęło im bagatela 4 dni, natomiast w tym tygodniu pokonali ją dokładnie w 16 godzin. Nie obyło się jednak bez pewnych problemów na trasie spowodowanych gwałtowną burzą.

„Wystartowaliśmy o godzinie 1:30 w poniedziałek. Pierwszą połowę drogi przewspinaliśmy po ciemku. Stroma część drogi była wciąż mokra, ale ostatecznie nie musieliśmy się wspinać w strugach wody. Byliśmy o 3 godziny szybsi niż przy wcześniejszych podejściach i czeski biwak osiągnęliśmy o 7:30 nad ranem. Byliśmy podekscytowani i cieszyliśmy się, że mogliśmy dać z siebie wszystko podczas wspinaczki na górną część ściany. O 17:30 stanęliśmy na szczycie. To był naprawdę ciężki i wymagający czas na mitycznej północnej ścianie Eigeru. Niezapomniana przygoda! Nasz końcowy czas to dokładnie 16 godzin” – relacjonowała szczęśliwa Austriaczka na swoim oficjalnym profilu na Facebooku.

Niezwykle skuteczny duet Zangerl & Larcher odnotował zatem kolejne duże alpinistyczne osiągnięcie. Wcześniej wspólnie pokonali m.in. The Nose, Headless Children, Zeit zum Atmen, Magic Mushroom, Zodiac, czy El Niño, a we wrześniu w rekordowym czasie zdobyli słynny szwajcarski szczyt, któremu poświęconych zostało aż 6 książek (na czele z najbardziej znaną pozycją Heinricha Harrera pt. „Biały Pająk” ) oraz jedenaście filmów, w tym hollywoodzkie superprodukcje „Akcja na Eigerze”, „The Alps” czy „North Face”.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *