Nowy rekord kultowej trasy wspinaczkowej na Eigerze!

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Zaledwie 16 godzin zajęło Barbarze Zangerl i Jacopo Larcherowi przejście najtrudniejszej technicznie linii na Eigerze. Szczyt w Alpach Berneńskich należy do najbardziej znanych w historii alpinizmu ekstremalnego i mierzy 3970 m n.p.m.

Szlak Odyssee wytyczył przed pięcioma laty zespół składający się z trzech doświadczonych alpinistów – Rogera Schaeliego, Roberta Jaspera i Simona Gietla. Trasa prowadzi przez najbardziej stromą i zarazem wymagającą północną część ściany – czerwony monolit Rote Flüh oraz znajdujący się po prawej stronie Czeski Filar.

Wyczyn wspomnianej trójki udało się powtórzyć zaledwie dwukrotnie – w obu przypadkach dokonali tego Barbara Zangerl i Jacopo Larcher. W 2018 roku przejście najtrudniejszej technicznie linii na Eigerze zajęło im bagatela 4 dni, natomiast w tym tygodniu pokonali ją dokładnie w 16 godzin. Nie obyło się jednak bez pewnych problemów na trasie spowodowanych gwałtowną burzą.

„Wystartowaliśmy o godzinie 1:30 w poniedziałek. Pierwszą połowę drogi przewspinaliśmy po ciemku. Stroma część drogi była wciąż mokra, ale ostatecznie nie musieliśmy się wspinać w strugach wody. Byliśmy o 3 godziny szybsi niż przy wcześniejszych podejściach i czeski biwak osiągnęliśmy o 7:30 nad ranem. Byliśmy podekscytowani i cieszyliśmy się, że mogliśmy dać z siebie wszystko podczas wspinaczki na górną część ściany. O 17:30 stanęliśmy na szczycie. To był naprawdę ciężki i wymagający czas na mitycznej północnej ścianie Eigeru. Niezapomniana przygoda! Nasz końcowy czas to dokładnie 16 godzin” – relacjonowała szczęśliwa Austriaczka na swoim oficjalnym profilu na Facebooku.

So, we gave our project another chance. The weather forecast promised us perfect weather without any chance of a…

Opublikowany przez Barbara Zangerl Środa, 16 września 2020

Niezwykle skuteczny duet Zangerl & Larcher odnotował zatem kolejne duże alpinistyczne osiągnięcie. Wcześniej wspólnie pokonali m.in. The Nose, Headless Children, Zeit zum Atmen, Magic Mushroom, Zodiac, czy El Niño, a we wrześniu w rekordowym czasie zdobyli słynny szwajcarski szczyt, któremu poświęconych zostało aż 6 książek (na czele z najbardziej znaną pozycją Heinricha Harrera pt. „Biały Pająk” ) oraz jedenaście filmów, w tym hollywoodzkie superprodukcje „Akcja na Eigerze”, „The Alps” czy „North Face”.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *