Baloniarstwo – kosztowny sport i hobby tylko dla wybranych?

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Lot balonem większości z nas kojarzy się z popularną atrakcją turystyczną. To doskonały sposób na niebanalne spędzanie czasu wolnego z drugą połówką czy znajomymi. Koszt lotu widokowego to średnio około 500-600 złotych od osoby. A jakie koszty należy ponieść chcąc posiadać swój własny balon?

Osoby dysponujące nieco większym budżetem, zdecydować mogą się na zakup własnego balonu. Ile kosztuje taka przyjemność? Wszystko zależy tutaj od jego przeznaczenia i wymiarów.

Do wyboru mamy między innymi balony z podstawowym wyposażeniem, na powłoce których znajduje się grafika reklamowa. Mają one średnio 20 metrów wysokości i 15 metrów średnicy. Koszt tego typu balonu to około 25 tys. euro. Jakie jest jego zastosowanie? Można ustawić go na skwerze, miejskim placu czy parkingu przed supermarketem. Taki balon bardzo dobrze sprawdzi się zarówno do działań reklamowych, jak i lotów sportowych. Ma bardzo duże możliwości, jeżeli chodzi o parametry wznoszenia oraz opadania. Balon tego typu można przygotować do lotu w ciągu zaledwie kilkunastu sekund. Do jego zalet zalicza się niewielki udźwig. Jest on bowiem w stanie zabrać za jednym razem nie więcej niż 1-2 osoby, dlatego nie sprawdzi się w komercyjnych lotach turystycznych. Z powodzeniem można go wykorzystywać jako uzupełnienia floty kilku – kilkunastu elementów wchodzących w skład kampanii reklamowej. To znakomite rozwiązanie dla firm chcących sponsorować załogę balonową w czasie zawodów balonowych oraz tych, które planują dużą ilość stacjonarnych pokazów reklamowych.


https://www.facebook.com/lotybalonem/posts/10157560761423348

Drugie z dostępnych rozwiązań to balony reklamowo-turystyczne o wysokości 25 metrów i średnicy 18 metrów. Mogą one pomieścić od 4 do 7 osób. Koszt takiego balonu waha się od 35 do 50 tys. euro. Jest on niezwykle uniwersalny i ekonomiczny. Z powodzeniem może być on wykorzystywany zarówno do pokazów reklamowych, jak i wzlotów na uwięzi czy lotów z pasażerami. Tego typu balon nie znajduje zastosowania w przypadku lotów sportowych. Co ważne, istnieje możliwość częściowego lub całkowitego sfinansowania jego eksploatacji. Każdego roku może on bowiem wziąć udział nawet w kilkudziesięciu lotach turystycznych oraz pokazach odbywających się w trakcie różnego rodzaju imprez plenerowych. Środki pozyskiwane są tutaj ze sprzedaży biletów i opłat za udział w locie.

Do czynienia możemy mieć także z dużym turystycznym balonem o wysokości do 40 metrów i średnicy sięgającej 30 metrów. Jest on w stanie pomieścić nawet kilkanaście osób. Jego koszt to około 60-70 tys. euro. Balon tego typu oferuje powierzchnię reklamową przekraczającą 1000 metrów kwadratowych. Do jego zalet zalicza się także możliwość sfinansowania kosztów eksploatacji ze środków pozyskanych ze sprzedaży biletów. Ze względu na spore rozmiary, taki balon najlepiej sprawdzi się podczas pokazów stacjonarnych, a w szczególności wzlotów na uwięzi odbywających się w czasie pikników, festynów czy innych imprez plenerowych. Aby móc w pełni bezpiecznie wykonać lot z jego udziałem, niezbędne są doskonałe warunki meteorologiczne. Dodatkowo potrzebuje on dużego terenu – zarówno do startu, jak i do lądowania. Taki balon stanowi idealne rozwiązanie dla firm chcących wypromować swoją działalność bez konieczności ponoszenia kosztów związanych z eksploatacją. Zdecydować mogą się one wówczas na zakup powłoki z materiałem reklamowym.

Najdroższe są balony o nietypowych kształtach, takich jak puszka, butelka czy kufel. Ich koszty zaczynają się bowiem od 60 tys. euro.

Aby móc latać swoim własnym balonem, należy zaliczyć specjalny kurs. Jego realizację można rozpocząć dopiero po ukończeniu 16. roku życia. Kurs składa się z części teoretycznej i praktycznej.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*