Masz sklep z artykułami do sportów ekstremalnych? Zobacz jak pomoże Ci pozycjonowanie

Potrzebujesz ok. 5 min. aby przeczytać ten wpis

We współczesnym świecie opartym na e-handlu liczy się jak najlepsza widoczność w sieci. Tylko w ten sposób można w pewnym stopniu nawiązać równą walkę z największymi przedstawicielami wybranej branży. W przypadku odzieży lub innych produktów cieszących się dużą popularnością jest bardzo ciężko, gdyż efekty pozycjonowania są uzależnione przede wszystkim od ilości konkurencji w wybranej frazie kluczowej. Na szczęście jednak przypadku artykułów do sportów ekstremalnych jest nieco łatwiej. To nisza, którą warto wykorzystać.

Czym jest pozycjonowanie? Ogólne zasady i założenia

Pozycjonowanie to proces mający na celu poprawę pozycji wybranej witryny w wyszukiwarce Google. Z reguły strony WWW i sklepy bez historii w tej wyszukiwarce lądują na samym końcu listingu SERP (Search Engine Results Page). Pozycjonowanie powinno całkowicie odwrócić ten stan rzeczy i sprawić, że dana strona znajdzie się już po kilku miesiącach nawet na samym szczycie wyników wyszukiwania (w niezbyt popularnych frazach kluczowych). Efekt? Znacznie większe zainteresowanie stroną, większa liczba wejść i tym samym także większa liczba zakupów i dochodów.

Algorytm Google wylicza pozycję danej witryny WWW na podstawie danych zebranych przez roboty crawlujące, które ciągle przeczesują całą sieć w poszukiwaniu nowych witryn. Algorytm bierze pod uwagę kilkaset parametrów każdej witryny i dopiero po ich przeanalizowaniu wyznacza ostateczną pozycję Twojego sklepu z artykułami do sportów ekstremalnych na tle innych. Co ważne, sposób obliczeń algorytmu jest utajniony, dlatego tak istotne jest, aby agencja interaktywna podejmująca się pozycjonowania miała w nim odpowiednio duże doświadczenie.

Jakie kroki wchodzą w zakres pozycjonowania?

Pozycjonowanie w e-commerce rozpoczyna się od przeprowadzenia szczegółowego audytu SEO, który ma w założeniu odpowiedzieć na pytanie, ile nakładu pracy czeka konkretną agencję w ramach współpracy. Proces ten uchodzi za kluczowy, a wiele agencji interaktywnych nie podejmuje się działań bez jego wcześniejszego przeprowadzenia. W trakcie audytu, analizie poddana zostaje cała witryna, w tym sposób jej działania, szybkość ładowania zdjęć czy też napisane treści i ich zgodność z zawartością danej witryny.

Na etapie działań on-site wprowadza się wszelkie zmiany w witrynie, prowadzące do poprawy jej pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Proces ten jest żmudny, czasochłonny i narażony na wiele bardzo niebezpiecznych błędów, w tym na spadek witryny z listingu bądź jej całkowite usunięcie z bazy wyszukiwarki Google. Pozycjonerzy, copywriterzy oraz programiści wspólnie realizują całą wcześniej zaplanowaną strategię, dokonują zmian w kodzie źródłowym czy też tworzą nowe teksty lub nasycają frazami kluczowymi stare, już dostępne treści.

Zdecydować się na pozycjonowanie ogólne czy lokalne? 

Masz sklep z artykułami do sportów ekstremalnych, który działa wyłącznie w punktach stacjonarnych? Zdecyduj się na pozycjonowanie lokalne, które ma w efekcie doprowadzić klientów nie na Twoją stronę, lecz priorytetowo do wybranego punktu stacjonarnego. Z tego typu pozycjonowania korzystają firmy, które działają na podstawie sprzedaży towaru lub usług indywidualnie i “na żywo”. W tym przypadku frazy kluczowe należy połączyć z regionem bądź województwem, miastem czy dzielnicą, np.:

  • artykuły do sportów ekstremalnych katowice,
  • sklep z artykułami ekstremalnymi w stolicy,
  • sklep sport ekstremalny poznań,
  • i tak dalej.

W ten sposób algorytm Google pokaże Twoją witrynę oraz wizytówkę w Google Moja Firma wyłącznie osobom, które poszukują konkretnego sklepu wyłącznie w swojej okolicy lub w wybranej lokalizacji. W przypadku jednak, kiedy Twój sklep zajmuje się przede wszystkim sprzedażą w sieci, zdecyduj się na ogólne pozycjonowanie, które obejmuje cały kraj i bez rejonizacji. Poznaj także zalety pozycjonowania zagranicznego. W ten sposób możesz znacznie zwiększyć liczbę potencjalnie zainteresowanych klientów i rozszerzyć swoje działania poza granice kraju macierzystego.

W pozycjonowaniu sklepu z artykułami do sportów ekstremalnych liczy się każdy szczegół

Warto wiedzieć, że algorytm Google zwraca uwagę na każdy, nawet z pozoru najmniej istotny detal i szczegół, a niektóre mają nawet podstawowy wpływ na efektywność całego procesu pozycjonowania. Warto tym samym zaufać wyłącznie renomowanej agencji interaktywnej, która doskonale zna zasady działania wyszukiwarki Google oraz jej słabe i mocne strony. Bardzo istotny jest przede wszystkim czas spędzony na stronie przez internautę – w ten sposób wyszukiwarka Google może dowiedzieć się, czy wybrana fraza kluczowa faktycznie opisywała zawartość wybranej witryny i podstrony. Nie bez znaczenia jest także design witryny oraz ogólne odczucia internauty, które wynikają np. z kolorystyki strony, wybranych zdjęć czy łatwości dostępu do treści.

Zdjęcie autorstwa ThisIsEngineering z Pexels.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

  • Paweł 07.02.2022

    Pozycjonowanie twojej strony może bardzo ci pomóc jeśli chodzi o ilość odwiedzin twojej strony ale też ilości kupowanych rzeczy, sprzęt do sportów ekstremalnych potrafi być kupowany sezonowo dlatego warto pozycjonować się na pierwszej stronie w sieci aby jak największa ilość osób trafiła właśnie do ciebie. Ile kosztuje pozycjonowanie? Ceny potrafią być bardzo różne w zależności jaką agencje wybierzesz oraz jaki rodzaj usługi w każdym mieście potrafią wahać się diametralnie. Poszukaj w internecie takie agencje które cię zainteresują i wybierz jedną z nich.

  • Miłosz 25.02.2022

    Sport obecnie jest niebotycznie popularny, a promocja zdrowego stylu życia, tę popularność jeszcze zwiększa. Generalnie pozycjonowanie e-commerce jest trudne i jeszcze trudniejsze się staje w sferze, która jest popularna i ma swoich gigantów na rynku. Wydaje mi się, że nie muszę dodawać, że mimo wszystko jest ono działaniem obowiązkowym.